ارسال پیامک مکان محور (پیامک بر اساس لوکیشن زنده) LBS

در دنیای امروزی دیگر کمتر کسی به سراغ روش‌های سنتی تبلیغات مانند پخش تراکت می‌رود. استفاده از تکنولوژی‌های جدید بسیار موثرتر هستند و طبق تحقیقات و برآوردهایی که انجام شده سریع‌تر هم به نتیجه می‌رسند. تبلیغات مدرن هم در دسته بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. یکی از این گروه‌ها، تبلیغات مبتنی بر مکان هستند یعنی گروه افراد هدف شما همگی در یک منطقه یا محله رفت و آمد می‌کنند.

کسب و کارهای مختلف برای پیشبرد اهداف تبلیغاتی خود به دنبال روش‌های مختلفی برای ارتباط با مخاطب هستند. یکی از این راه‌های استفاده از پیامک مکان محور است. این نحوه ارتباط یکی از استراتژی‌های مکانی بازاریابی است که می‌تواند کلیه افراد حاضر در یک منطقه را تحت پوشش خود قرار دهد.

فرض کنید شما صاحب یک رستوران هستید و برای این آخر هفته قصد دارید کد تخفیفی برای خرید‌های حضوری قرار دهید. با استفاده از بسته‌های پیامکی می‌توانید افرادی که در منطقه شما هستند را از این تخفیف آگاه کنید.

یعنی مثلا هرکسی که از خیابان شریعتی تهران رد شد بهش یک پیامک تخفیف رستوران شما ارسال بشه

در این مقاله به بررسی پیامک‌های مکان محور و نحوه انتخاب آن‌ها می‌پردازیم.

پیامک مکان محور چیست؟

روش‌های بازاریابی که روی یک محدوده جغرافیایی تمرکز دارد، تبلیغات مکان محور نامیده می‌شود. در این روش، براساس موقعیت جغرافیایی روش‌های تبلیغاتی را انتخاب می‌کنیم. یکی از شناخته شده‌ترین روش‌های بازاریابی مکان محور برچسب‌های تبلیغاتی بوده که به درب منازل زده می‌شود. در این حالت مخاطبان هدف افرادی هستند که در آن خیابان و محله سکونت می‌کنند.

این روش با گسترش ارتباطات به صورت دیجیتال و استفاده از موبایل به عنوان یک وسیله ضروری، دستخوش تغییر شد. یکی از این تغییرات این است که کسب و کارها به جای چسباندن برچسب روی درب منازل، پیامک‌های تبلیغاتی ارسال می‌کنند. با استفاده از سرویس‌های ارائه دهنده این پیامک‌ها می‌توان به صورت مستقیم منطقه جغرافیایی، بازه سنی و حتی جنسیت افراد را هم مشخص کرد.

 

پیامک-مکان-محور-LBS

 

مزیت ارسال پیامک مکان محور

این روش تبلیغاتی هم مانند بسیاری از روش‌های دیگر مزایا و معایبی دارد که هنگام انتخاب باید به آن توجه کرد. یکی از مهم‌ترین مزایای ارسال پیامک مکان محور این است که دامنه مخاطبان هدف خود را محدود می‌کنید. به عنوان مثال یک فروشگاه پروتئینی که در خیابان نیاوران قرار دارد نیازی به تبلیغات برای ساکنین میدان ونک ندارد.

با انتخاب محدوده جغرافیایی مناسب، می‌توانید هدفمند‌ کار کنید. هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید هدر نرفته و صرف جذب مخاطبان مناسب شده است. علاوه بر این با انتخاب متن تبلیغاتی خوب و مناسب، اثر بخشی این پیام را بیشتر هم خواهید کرد. به عنوان مثال یک دفتر مشاوره و روانشناسی به جای ارسال پیامکی با محتوای «ارائه دهنده کلیه خدمات مشاوره برای خانواده‌ها و کودکان و….» می‌تواند از پیام جذاب‌تری مانند «اگر نیاز به فردی دارید که بدون قضاوت و پیش داوری به حرف‌های شما گوش دهد، می‌توانید با این شماره تماس گرفته یا به این آدرس مراجعه کنید».

یک مزیت دیگر ارسال پیامک در یک منطقه این بوده که مردم در بیشتر ساعات روز گوشی خود را در دست دارند. به همین دلیل به محض ارسال پیام روی گوشی متوجه آن می‌شوند و باعث میشود آنها باتوجه به اینکه در نزدیکی شما حضور دارند ، به شما مراجعه کنند.

مثلا فکر کنید شما فروش ویلا در منطقه رامسر را دارید:

خب شما در این روش انتخاب میکنید مثل در روز عید قربان هر کد ۰۹۱۲ که وارد منطقه رامسر شد آگهی فروش ویلا شما رو بعنوان تبلیغات پیامکی ببینه ! بدین صورت شما تمامی تهرانی هایی که در منطقه رامسر حضور دارند رو هدف قرارگرفتید و از خدمات خودتون آگاه کردید و میتونید یک فروش دلچسب رو رقم بزنید.

حالا فکر کنید شما صاحب رستوران میزبان بابلسر هستید:

بنابراین کافیه به ما اعلام کنید ۲۰۰۰ نفر از کسانی که هر شب در ساعت ۲۰ در بابلسر در حال فعالیت یا عبور هستند پیامک تخفیف رستوران شما را با مزمون “تخفیف ۲۰درصدی چلوکباب کوبیده ویژه شما دوست عزیز” را دریافت کنند و بدین صورت میبینید چه حجم عجیبی از مشتریان موقع شام به رستوران شما مراجعه میکنند.

” بطور کل هر کسب و کاری که نیاز به مراجعه حضوری افراد داره میتونه از پیامک مکان محور یا همان پیامک LBS جهت تبلیغات کسب و کار خودش استفاده کنه “

ارسال پیامک بر اساس لوکیشن چگونه انجام می‌شود؟

ارسال پیامک بر اساس لوکیشن با استفاده از فناوری GPS انجام می‌شود. همه گوشی‌های موبایل تکنولوژی GPS را دارند که به دیگران موقعیت مکانی شما را گزارش می‌دهد. بنابراین با استفاده از شرکت‌های مخابراتی مانند همراه اول یا ایرانسل اطلاعات شماره تماس شما در اختیار صاحب بیزینس قرار می‌گیرد.

البته بهتر است بگوییم که صاحبان کسب و کار با خرید پنل‌های پیامکی، محتوای مورد نظر خود را به افراد ارسال می‌کنند. در مواردی هم ارسال پیامک مکان محور مستقیما به دست افرادی می‌رسد که آدرس پستی یک منطقه را داشته باشند. به عنوان مثال تمام ساکنین تهرانپارس در یک روز، یک پیامک تبلیغاتی دریافت می‌کنند.

ارسال پیام LBS چیست؟

ارسال پیام LBS با استفاده از آنتن‌های مخابراتی همراه اول انجام می‌شود. این آنتن‌ها در سراسر کشور، در همه شهرها و خیابان‌ها قرار دارند. در این روش شما بعد از خرید پنل ارسال پیامک مکان محور، می‌توانید پیام تبلیغاتی خود را به تمام خطوط تلفنی که به یک دکل متصل شده‌اند ارسال کنید.

بنابراین اگر فردی ساکن آن منطقه هم نباشد اما تصادفا آن روز در همان محله مورد نظر شما حضور داشته باشد می‌تواند این پیام را دریافت کند. البته می‌توان این پیامک‌ها را بر اساس شهر و منطقه نیز ارسال کرد. با این حال مورد استفاده‌ترین روش این است که یک محتوای تبلیغاتی به تمام افراد حاضر در یک محدوده ارسال شود.

 

پیامک-LBS

 

آیا انتخاب پیامک مکان محور صحیح است؟

بعد از تمام این توضیحات ممکن است این سوال را بپرسید که آیا انتخاب پیامک مکان محور برای کسب و کار شما صحیح است. پاسخ این سوال به استراتژی‌های بازاریابی شما بستگی دارد. بنابراین ممکن است یک بیزینس تصمیم داشته باشد از این پیامک‌ها برای آشنایی با مخاطبان جدید استفاده کند اما در برخی مواقع هم قرار است به عنوان یادآور استفاده شود.

تجربه نشان داده که احتمال باز شدن پیام‌هایی که مخاطب از قبل با آن کسب و کار آشنا بوده، بیشتر از بیزینس‌هایی است که با آن‌ها هیچ آشنایی ندارد. به عنوان مثال اگر از قبل از فروشگاهی خرید کرده باشید، پیام تبلیغاتی آن را به احتمال بیشتری باز کرده و می‌خوانید. به همین دلیل قبل از صرف هزینه حتما استراتژی بازاریابی خود را تدوین کنید تا با خصوصیات مشتریان هدف بیشتر آشنا شوید. اگر این احتمال را می‌دهید که بیش از ۵۰ درصد از مخاطبان شما پیامک مکان محور را مطالعه می‌کنند در انتخاب این روش شک نکنید.

سخن پایانی

در بازار پر از رقابت این روزها، هرچقدر که بیشتر بتوانید خود را به تارگت مارکت بیشتر معرفی کنید، برد بیشتری خواهید داشت. به همین دلیل باید از روش‌های متنوع برای شناسایی مخاطبان انتخاب کنید. از طرفی فراموش نکنید که این شما هستید که به مشتری نیاز دارید پس باید سختی‌های بیشتری را متحمل شوید تا بین این همه کسب و کارهای مختلف، مخاطب به سراغ شما بیاید.

تعرفه ارسال پیامک مکان محور (LBS)

پیشنهاد مطالعه: پنل واتساپ واتگستر

پیشنهاد ویژه برنامه نویسان : وب سرویس واتساپ واتگستر

ثبت سفارش پیامک مکان محور یا پیامک LBS از طریق لینک زیر:

ارسال پیامک مکان محور لیمو اس ام اس

تماس با مهندس رستمی جهت هماهنگی تبلیغات پیامکی مکان محور : ۰۹۱۰۸۹۰۲۵۰۷ – 09118587876

 

5/5 - (3 امتیاز)